Gloedetcetera

Niet alleen onze klanten hebben veel te vertellen, wijzelf ook. We zijn nieuwsgierig. Naar u natuurlijk. Maar ook naar de jongste ontwikkelingen in het vak. En vooral wat dat kan betekenen voor onze klanten. Daar praten we graag over. Want het zijn er nogal wat. Nieuwe trends in design, het bouwen van online communicaties of wetenschappelijke inzichten over communicatie bij gedragsverandering. Het houdt u -en ons- scherp. Dat delen we graag.

Sterke merken als deel van ons leven

‘Brands seem to be part of all aspects of life. Celebrating uniqueness – a core element of any brand – is a greater part of the experience than ever before, and this has extended to the newest major space for brand development: the internet’ (USA Today).

Aartjan-2019-2.jpg Aartjan Mandersloot op 21 februari 2019

The making of, sneak preview voor sociale media

Het werkproces van creatieven is veelal een black box, ondanks mooie initiatieven van de laatste jaren zoals co-creatie. Zou het niet leuk zijn om van het ontstaan van creatief werk wél iets te kunnen zien? En als dat kan, wat is daarvoor dan een goed middel?

Aartjan-2019-2.jpg Aartjan Mandersloot op 01 november 2018

Onze diepste verlangens

Om concurrerend te blijven, moeten bedrijven nieuwe diensten aanbieden die inspelen op de evoluerende behoeften en wensen van individuen, bedrijven en gemeenschappen. Dat is de strekking van het artikel 'How innovation is reshaping Europe’s urban environment' van McKinsey.

Paul Beerten Paul Beerten op 01 augustus 2018

De waarde van…verbinding

Statisch wordt sociaal, hiërarchisch horizontaal en top down tweerichtingsverkeer. Het sociaal intranet is alles wat het traditionele intranet niet is. En omgekeerd. Organisaties stappen massaal over naar ‘de digitale werkplek’. En met een reden: een sociaal intranet kan medewerkers daadwerkelijk helpen om hun werk beter en sneller te doen. En het is nog leuk ook.

marco-portret.jpg Marco van Zomeren op 15 januari 2018

Huisstijlbrowser: tool en bibliotheek voor huisstijl

Overal en altijd de huisstijl binnen handbereik: de huisstijlbrowser van Gloedinnovate. Voorbeelden, instructies, een bibliotheek met gecertificeerde bestanden, en eventueel een beeldbank, maken de huisstijlbrowser tot een bruikbare tool. Voor de eigen medewerkers, maar ook voor leveranciers en producenten waarmee uw organisatie samenwerkt.

Aartjan-2019-2.jpg Aartjan Mandersloot op 01 januari 2018

Van positionering naar marketingcommunicatie

Bedrijven, instellingen en overheden zijn permanent in verandering, door ambitie of door druk van buiten. De continuïteit, de winstgevendheid en de bestaansreden staan daardoor steeds onder druk. Organisaties moeten een strategie bedenken en een positie kiezen in hun markt.

Aartjan-2019-2.jpg Aartjan Mandersloot op 01 januari 0001