Onze diepste verlangens

Om concurrerend te blijven, moeten bedrijven nieuwe diensten aanbieden die inspelen op de evoluerende behoeften en wensen van individuen, bedrijven en gemeenschappen. Dat is de strekking van het artikel 'How innovation is reshaping Europe’s urban environment' van McKinsey.

 

De stedelijke expansie neemt sterk toe. Inwoners gaan steeds meer reizen tussen steden. Dat komt onder meer door dalende kosten en het alsmaar toenemen van vrije tijd, met name door de pensionering van de babyboomers. Deze ontwikkelingen maken innovatie steeds meer noodzakelijk, op het gebied van huisvesting, transport en de mobiliteit van reizigers. Pakketbezorging door drones (Amazon) behoort nog tot de creative experiments. Maar de resultaten van innovatief denken voor hotel Citizen M, de drop & fly van bagage op Schiphol en e-mobility inmiddels gemeengoed geworden.

Hoe innovatief onze wereld ook is geworden, tegelijkertijd koesteren we gedeelde ervaringen en zingeving. Daarom vinden gemeenschapsgevoel en duurzaamheid weerklank. Zo willen we digitaal in verbinding zijn met onze backpackers die door Azië reizen, willen wij de wijkverpleegkundige virtueel binnen handbereik houden en beogen wij de klimaatverandering het hoofd te bieden door de energietransitie. Zo blijkt innovatie meer te zijn dan een concurrentiemiddel, het is een enabler voor onze diepste behoeften en verlangens.

Ontdekken wat innovatie doet voor onze diepste verlangens?

Aartjan Mandersloot en Paul Beerten gaan daarover graag in gesprek. Bel of mail ons gerust.

 

Wil je meer weten?

Stel je vraag aan Paul Beerten - senior ontwerper