Aniek Haenen 22-04-2024 Contentstrategie sessie: leg je eigen puzzel Een contentstrategie ontwikkelen. Wat is dat en hoe begin je daaraan? Eigenlijk is het niets anders dan het leggen van een puzzel. Lees verder
Wies Peters 11-04-2024 Geef je medewerkers een vakantiedoeboek cadeau Een vakantiedoeboek. Wie is er niet groot mee geworden? Zo’n dubbeldik boek waar je dan de héle vakantie mee kon doen. Met het boek op schoot achter in de auto kon de vakantie beginnen! Lees verder
Jitske Wedman 25-03-2024 Graag meer van dit! Zo nu en dan komt er een project langs waar onze vormgeefster Jitske heel erg blij van wordt. Dit was er zo eentje: het jubileummagazine van SNP Natuurreizen. Lees verder
Ed Coumans 01-03-2024 Personeelsblad: de ideale verbinder in de organisatie Thuiswerkende medewerkers en een krappe arbeidsmarkt. Boks daar maar eens tegenop als organisatie. Zo moeilijk is het echter niet om uit de touwen te blijven. Met een personeelsblad heb je een ideaal middel om verbinding te creëren met én tussen je medewerkers. Of ze nu thuis werken, op verschillende locaties in het land of over de landsgrenzen heen. Omgekeerd word je zonder meer beloond met een hechte loyaliteit. Maar een magazine doet meer: het informeert, inspireert en vermaakt. Lees verder
Ashley Weller 01-02-2024 CSRD-wetgeving biedt kansen voor inzicht en ontwikkeling in duurzaamheid In 2020 is de Europese Green Deal goedgekeurd waarin de Europese Commissie een reeks beleidsinitiatieven presenteerde. Het doel hiervan: Een klimaatneutrale Europese Unie in 2050. In lijn hiermee zijn vernieuwde richtlijnen voor duurzaamheidsverslaggeving ingevoerd. Moet jouw organisatie straks ook rapporteren over de duurzaamheid van jullie bedrijfsactiviteiten op mens en milieu? In dit artikel leggen we uit wat de nieuwe wetgeving inhoudt, wat je hiervoor moet doen en waarom het belangrijk is om tijdig te starten met jouw CSRD-roadmap. Lees verder
15-01-2024 Een analoge uitvoering van een artificiële uitspatting Is Midjourney de uitvoerende assistent voor al onze creatieve ideeën of zijn wijzelf de uitvoerende knechten van de eindeloze inspiratiemachine? Cees van Dijk en Matthieu Pieters deden een verrassende ontdekking tijdens het ontwerpen van een affiche voor het Arts & Science festival van de Radboud Universiteit. Lees verder
Ed Coumans 10-01-2024 Contentmapping: veel meer voor bijna dezelfde prijs Het jaar goed beginnen met kennis? Onze tekstschrijvers en marketeers volgden in de eerste week van het nog prille 2024 de incompanytraining contentmapping van Frankwatching. Lees verder
Dirk van Sambeeck 26-11-2023 Vier online magazines in de spotlight: wat maakt ze uniek? Jaarlijks publiceert Gloedcommunicatie verschillende magazines. In uiteenlopende vorm, voor diverse organisaties. En allemaal met hun eigen, unieke kenmerken. We zetten er een paar van dit seizoen in de etalage. Lees verder
Ed Coumans 13-11-2023 Een nieuw magazine: wordt het online of papier? Zo’n tien jaar terug ruilden veel organisaties hun papieren magazine voor een online variant. Dynamisch, makkelijk deelbaar, maar een veel lagere attentiewaarde. We zien dat organisaties nu vaak die stap weer terugdraaien. Wanneer kies je voor print, en wanneer voor online? Lees verder
Ashley Weller 08-11-2023 AI en ESG: kansen en risico's Bij Gloedcommunicatie volgen we de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI). Deze nieuwe technologie kan een belangrijke rol spelen in de duurzaamheidsthema’s Environment, Social en Governance (ESG) van jouw bedrijf. Door slim gebruik te maken van AI kun je de impact van jouw bedrijf beter begrijpen en eenvoudiger rapporteren in een jaarverslag. Lees verder
Wies Peters 07-09-2023 Beeld: de grote verleider Een eerste indruk maak je slechts een keer. Bij een communicatiemiddel maak je die eerste indruk hoofdzakelijk met beeld. Maar hoe zorg je ervoor dat het beeld je doelgroep om zijn vingers windt? Lees verder
10-08-2023 Video gemaakt! En dan? Een video of animatie maken voor je organisatie is mooi. Maar wat doe je er verder mee? Video is nooit het einddoel, maar altijd onderdeel van een grotere marketingstrategie. Zet je video of animatie daarom slim in als marketingmiddel. Hoe? Check onze tips. Lees verder