Vier! Hét magazine voor liefhebbers van de 4daagse

De 4Daagse is een wandelevenement van wereldformaat, in het bijzonder voor lopers en anderen die de 4Daagse mogelijk maken. Voor het versterken van de relatie met de lopers en het vergroten van het 4Daagse-gevoel, maakt Stichting DE 4DAAGSE met Gloedcommunicatie een print magazine en meerdere online relatiemagazines.

Met een oplage van 50.000 stuks deelt de organisatie, op de dag voor de start, het printmagazine uit aan lopers die zich melden op de Wedren. Vanaf het sluiten van de inschrijfperiode en de week na de 4Daagse ontvangen deelnemers via allerlei kanalen nieuwsberichten, online magazines en social mediaberichten.

Vernieuwde bladformule

Van Stichting DE 4DAAGSE kreeg Gloedcommunicatie de vraag om te helpen meer samenhang te brengen in alle uitingen. Hiervoor bedachten we in korte tijd een vernieuwde bladformule en ontwikkelden we één lijn die we verder uitzetten in de online magazines. Ook brachten we een betere balans aan in redactie, content en advertenties. In elk jaar van de samenwerking pakken we met de organisatie meer verbeterpunten op.

Doelgerichte communicatie

De doelgroep bestaat uit lopers, vrijwilligers, sponsoren en ‘het publiek’ van betrokkenen en fans van de 4Daagse. De communicatie is opgebouwd met verschillende doelen: het informeren, inspireren, goed begeleiden en ontspannen voorbereiden met need-to-know content. Lezers van de magazines voelen zich gewaardeerd door de bijdrage die zij aan het evenement leveren.

Sfeer proeven via de magazines!

Daarnaast zijn het proeven van sfeer en het vergroten van interactie en betrokkenheid van belang. Als de 4Daagse achter de rug is, ligt de nadruk in de communicatie op nagenieten, bedanken en met trots en tevredenheid terugkijken op weer een geslaagde 4Daagseweek!

 

Monique C

Meer weten?

Bel of mail Monique!

Monique Coffeng
creatief directeur
024 - 381 6874
moniquecoffeng@gloedcommunicatie.nl